onsdag 24. mars 2010

Påskestemning

Det nærmer seg påske så da må man ta frem litt gule farger selvom det langt fra er favorittfargen min, men det hører liksom med. Kyllingene som er stukket inn i denne litt merkelige buketten lagde jeg og jentungen til en påske for noen år siden. De pleier jeg å stikke inn i en eller annen påskebukett for å gi den et ekstra påskepreg. 
I alle år har jeg lurt på hva jeg skal gjøre med alle disse malte eggene som ungene har hatt med seg hjem fra barnehage/skole. Nå har jeg funnet det ut. Jeg fjerner tråder og annet oppheng og legger dem rett og slett i en skål - enkelt og greit. Egentlig er malte egg en veldig uhensiktsmessig påskepynt - men når jeg gjør det slik så går det fint. Jeg har jo ikke hjerte til å kaste dem - ungene leter jo etter "deres" egg hver påske.

Så er påskelysene kommet frem. Siden gult ikke er favorittfargen så blander jeg inn litt andre farger. I år ble det orange og grønt.


Og så har jeg kjøpt gul ildtopp på Rema til 9,90 - for meg er dette en påskeblomst fordi mamma alltid hadde slike til påske da jeg var barn.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar