lørdag 11. september 2010

Øya av Victoria Hislop

I dag ble jeg ferdig med en av de bedre bøkene jeg har lest(og jeg har lest endel). Boken heter Øya og er debutromanen til Victoria Hislop. I boken reiser Alexis til Kreta og besøker landsbyen moren hennes vokste opp i. Moren Sofia har ikke fortalt noe om bakgrunnen sin, men hun gir Alexis et brev som hun ber henne overlevere en gammel venninne. Når hun møter morens venninne får hun høre historien om oldemoren og døtrene hennes. I historien er øya Spinalonga sentral. Den ble tidligere bebodd av spedalske.

Jeg har vært endel på Kreta og kjenner igjen mange av stedene som omtales. Jeg har ikke vært på Spinalonga - men dit vil jeg etter å ha lest denne boken. Boken anbefales!

1 kommentar:

  1. Har også lest denne boken. Og det er absolutt en av mine favoritter. En av de bøkene som man ønsker ikke skal slutte.

    SvarSlett