søndag 26. juni 2011

Granateplene

Jeg har lest en bok av Sue Monk Kidd og datteren Ann Kidd Taylor. Granateplene er en historie om det skjøre, vakre og ofte kompliserte mor-datter-forholdet. 
Boken skildrer to kvinner på ulike stadier i livet. Den ene i 50-årene og kanskje med de fineste årene bak seg, den andre i 20-årene og med et helt liv foran seg. Mor og datter legger ut på en reise sammen, til Hellas og Frankrike. Ved å lære om hellige steder, klassiske myter og symboler, forsøker begge å bli trygge på forholdet til seg selv og til hverandre. 

Jeg har tidligere lest Bienes hemmelige liv av Sue Monk Kidd og den likte jeg kjempegodt. Jeg ble derfor skuffet over denne boken. Jeg fant den kjedelig og vanskelig å følge med i - jeg vurderte om jeg i det hele tatt skulle lese den ferdig - men siden jeg stort dett fullfører de bøkene jeg starter på så slet jeg meg igjennom den. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar