torsdag 10. november 2011

La Peregrina

Da har jeg lest nok en fantastisk god og engasjerende bok av Cecilia Samartin! Jeg gleder meg allerede til neste! Boken er vanskelig å legge fra seg og skulle så gjerne ha vært enda lengre.
Jamilet vil vite sannheten om Señor Peregrinos store kjærlighet, den mystiske, spanske kvinnen Rosa. I nåtid i California får vi fortellingen om hvordan unike vennskapsbånd strekkes når jakten på identitet og familie virvler opp en gjemt fortid. Parallellhistorien foregår mange år tidligere i Spania, der Rosa forteller om hvordan hun måtte flykte fra sin landsby, hvor man mente hun bar djevelens merke. Rosa slår seg sammen med sigøynere som dyrker hennes overnaturlige evner. Men Rosa får et kall, for å forandre sitt liv må hun gå pilegrimsveien til Santiago de Compostela. På en måte som bare Cecilia Samartin kan, veves de to kvinneskjebnene sammen til en følsom og overraskende slutt. Romanen er en frittstående oppfølger til Señor Peregrino.

1 kommentar:

  1. Så koseleg blogg du har og mykje fint du lagar! Sara´s nøkkel har eg og lest,- fantastisk bra!
    Eg har ei bok av forfattaren i dette innlegget, men eg har ikkje lest den enno. Men...etter å ha lest dette innlegget ditt skjønar eg at eg kanskje må finne fram den boka og lese litt. ;) Tusen takk for god te og bokinspirasjon. ;) Ønskjer deg ein fin kveld.

    SvarSlett