fredag 31. august 2012

Litt av hvert

Her om dagen fikk jeg besøk og hadde behov for å lage en kake. I disse tider med så mye nydelig bær så liker jeg Pavlova godt. Her er det laget en helt vanlig marengsbunn, en pakke med vaniljekrem er smurt utover denne, pluss at en pakke med fløte er pisket og hatt oppå der igjen. Deretter har jeg hatt jordbær på. Herlig, fristende og enkel kake!
I går var jeg på besøk hos min mor og hun er en dreven strikkerske og heklerske. Hun produserer mer enn hun har behov for selv så jeg fikk med meg disse flotte gryteklutene hjem. Jeg tror de er heklet i Bomull Sport fra Gjestal. De er doble og dermed så tykke at jeg ikke brenner meg.
Jentungen på 12 slipper av og til løs på kjøkkenet. Denne gangen har hun laget lyse muffins fra en Toro-pose - veldig greit når man skal ha gjester med glutenallergi. Kremen har hun laget selv, og pyntingen har hun også stått for.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar