søndag 30. desember 2012

Genser

Jeg hadde 500 gram Karisma i garnlageret mitt, og da jeg tilfeldigvis kom over en flott genser i et ukeblad bestemte jeg meg for at 9-åringen min trengte en ny strikkegenser. Genseren ble påbegynt i slutten av november, og strikkingen har gått kjapt - hvis man ser bort fra kragen da - den tok evigheter!

Siden jeg har strikket genseren i mørk grå så var det litt vanskelig å få frem mønsteret i den. Derfor har jeg tatt bilde av bildet på oppskriften slik at dere skulle få et bedre bilde på hvordan den ser ut.

Modellen min var ikke villig til å stille opp på "actionbilder" så da får det bli med disse flate og litt kjedelige bildene. Spesielt kragen ble mye finere i virkeligheten enn på bildene.





Oppskrift: Siden det er Smart som er brukt i utgangspunktet regner jeg med at dette er en oppskrift fra Sandnesgarn, men jeg fant den i Familien nummer 4/2012
Garn: Karisma
Garnmengde: 496 gram 
Pinnenummer: 3 og 4
Størrelse: strikket etter størrelse 10 år i bredden og 12 år i lengden

 Jeg måtte gå til innkjøp av et ekstra nøste med garn for å få nok, i tillegg har jeg kjøpt 2 nøster Finull og 2 nøster Østlandsgarn, tilsammen 250 gram i desember. Disse går på "frikvoten" i alongen Ingen bønn på Hobbyboden.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar