tirsdag 12. mars 2013

Heklet teppe

I lageret mitt hadde jeg 600 gram eggehvit Mandarin Petit, pluss at jeg i en pose hadde nesten like mye opprekksgarn i samme farge, som jeg ikke visste hva jeg skulle bruke til. Opprekksgarnet egnet seg ikke til glattstrikk for det var veldig krøllete. Jeg kom over en oppskrift på Garnstudio sine sider på et heklet teppe og fant ut at det skulle jeg bruke garnet til. I tillegg hadde jeg endel rester av garn i ulike blånyanser og hvitt - både Mandarin Petit og Bjørk. Det har minket betraktelig i restegarnsposen av bomullsgarn nå!

Teppet ble heklet med dobbel tråd - rett og slett for at det krøllete opprekksgarnet ikke skulle vises så godt og fordi det passet tålmodigheten min mye bedre enn enkel tråd.
Mønster: Garnstudio
Garn: Mandarin Petit og Bjørk
Garnmengde: 1568 gram
Heklekrok: 5 med dobbelt garn
Størrelse: 108*160 cm

5 kommentarer:

  1. Herlig teppe, det gjør godt å få brukt så mye fra garnlagret. Håpa på en fotosafari fra deg snart, trenger litt påfyll ;o) Ha en strålandes dag videre.

    SvarSlett
    Svar
    1. Lenge siden jeg har vært ute med kameraet mitt nå - travle dager :-). Været her er herlig - minus 9 grader og helt vindstille og skyfri himmel.

      Slett
  2. Flott teppe! Kjekt å få brukt opp restegarn:)

    SvarSlett
  3. Flere som er på restegarnprosjekter?;) Deilig å få brukt det opp. Teppet ble skikkelig fint.

    Klem fra Meta

    SvarSlett
  4. Ja, dette må uten tvil ha redusert lageret :)
    Flott teppe.

    SvarSlett