mandag 22. april 2013

Hals fra Marte Helgetun

Denne oppskriften har jeg brukt tidligere - men da med et annet garn. Denne gangen hadde jeg 4 nøster Sandnes Kashmir alpakka som skulle til pers - og resultatet ble kjempeflott. Jeg la opp 4 masker mindre enn oppskriften tilsier for å være sikker på at jeg hadde nok garn til å få riktig lengde på halsen. På tross av dette måtte jeg kjøpe inn 50 gram garn ekstra for å få riktig lengde. Dette garnet var veldig mykt og godt og stikker ikke i det hele tatt - passer perfekt til å ha rundt halsen!
 
Mønster: Marte Helgetun
Garn: Sandnes Kashmir alpakka
Garnmengde: 242 gram
Pinnenummer: 5,5
Størrelse: passe stor til at den kan snurres 2 ganger rundt halsen

2 kommentarer:

  1. å den så kjempeherlig ut! Jeg har også strikket en lignende vest, husker ikke helt hva den heter, men den er i bloggen min, samme farge som din og den har vært ynglingshalsen nå i vinter!

    SvarSlett
  2. Herlig hals! Det garnet er jo bare helt fantastisk deilig :)

    SvarSlett