mandag 24. juni 2013

Alle sjals mor

Dette sjalet har jeg sett omtalt flere ganger på ulike fora, og etter å ha snublet over oppskriften på Hobbyboden så fant jeg ut at det var det perfekte prosjektet for 3 nøster alpakka som jeg hadde liggende. Oppskriften får du kjapt i fingrene - jeg lurer på om jeg skal ta et slikt med meg på ferie til sommeren - perfekt feriehekling!
 
 Mønster: Oppskrift gjengitt på Hobbyboden av Mymlen
Garn: Drops alpakka i sjalet og Drops Baby Alpakka silk på kanten rundt:
Garnmengde: 170 gram
Heklekork: 4,5
Størrelse: passe stort
 
Jeg fant ut at jeg skulle hekle en kant rundt hele sjalet - og det synes jeg ble fint. Denne oppskriften kommer jeg nok til å forsøke igjen.

Så ville ungene bake muffins til St. Hans - denne gangen ikke noe posegreier - og det er jo det aller beste!

1 kommentar:

  1. Sjalet ditt ble kjempefint! Det ble så fint med kontrastfargen og med kant oppe også. Liker godt fargene duhar brukt.

    Jeg har mistet tellingen på hvor mange sjal jeg har heklet, men jeg tror nok jeg har tippet 50 sjal nå. Har alltid ett på gang. Perfekt å ha i veska.

    Moro at du likte sjalet og brukte mønsteret.

    SvarSlett