fredag 10. april 2015

Kari Traa lookalike lue

På min jakt etter en lue som jeg synes passer til meg så har jeg nå prøvd meg på denne Kari Traa-lignende luen. Og luen ble fin den - men passer liksom ikke helt meg den heller. Jaja - det er bare å fortsette jakten på den perfekte lue!


Mønster: Inspirert av Kari Traa lookalike lue
Garn: Sterk
Garnmengde: 60 gram
Pinnenummer: 3,5
Størrelse: voksen


Jeg har gjort noen tilpasninger av mønsteret da jeg har prøvd meg på denne før og da synes jeg vrangfeltet ble for stort så jeg har redusert dette fra 3 til 2 masker. I tillegg har jeg felt sammen mot toppen av luen etter eget forgodtbefinnende. Til sammen la jeg opp 130 masker.

6 kommentarer:

  1. jammen ikke lett å finne ei man liker!
    Jeg har strikka ei neste lik som dette i vinter :o)
    http://lunamondesign.blogspot.no/2015/01/string-of-pearls-perlerad.html

    God helg dokker. Og lykke til med salget.

    SvarSlett
  2. Veldig fin lue! Jeg liker veldig godt de FWWS-etterligningene.

    SvarSlett
  3. Kjempefin lue - tror jeg må prøv meg på en sånn :)

    SvarSlett
  4. Takk for at du deltar på link up med lua :)

    SvarSlett
  5. I just love this hat! I am a sucker for knit items - as you know already ;)
    I have chosen it as one of my EyeLoveKnots Yarn Favorites, and featured in this week's Yarn Fanatic Party #33.
    Alexandra
    EyeLoveKnots.blogspot.com
    #33: http://eyeloveknots.blogspot.com/2015/04/yarn-fanatic-party-33-snappy-tots.html

    SvarSlett